အစုိးရသစ္လက္ထပ္ပညာေရး
ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲမႈအေနျဖင့္တကၠသုိလ္ပညာသင္ႏွစ္မ်ား တစ္ႏွစ္စီ တုိးျမႇင့္ရန္
သင္႐ုိးၫႊန္းတမ္းမ်ား
ျပင္ဆင္ေရးဆြဲလွ်က္ရွိသည္။ပညာသင္ႏွစ္မ်ားတုိးျမႇင့္ရန္တိက်
ေသာဆုံးျဖတ္ခ်က္၊ေၾကညာခ်က္ ထြက္ရွိ မလာေသးေသာ္လည္း ယင္းအစီအစဥ္ႏွင့္
ပတ္သက္၍ အလုပ္႐ုံေဆြးေႏြးပြဲမ်ား က်င္းပ ထားၿပီး ျဖစ္သလုိ သက္ဆုိင္ရာ
တကၠသုိလ္မ်ားတြင္လည္းႀကိဳတင္ ျပင္ဆင္မႈမ်ားရွိေနၿပီျဖစ္သည္။
တကၠသုိလ္ပညာသင္ႏွစ္ မ်ားကုိ လြန္ခဲ့သည့္ဆယ္ႏွစ္ေက်ာ္က တစ္ႏွစ္စီေလွ်ာ့ခ်ခဲ့ၿပီးေနာက္ ယခုခ်ိန္တြင္ႏုိင္ငံတကာ တကၠသုိလ္မ်ားနည္းတူပညာသင္ႏွစ္မ်ား ျပန္လည္ သတ္မွတ္ရန္စီစဥ္ေနျခင္းျဖစ္သည္။ ယခုပညာသင္ႏွစ္မွ စတင္၍ကြန္ပ်ဳတာတကၠသုိလ္ပညာသင္ႏွစ္မ်ားကုိတစ္ႏွစ္တုိးျမႇင့္သတ္မွတ္လုိက္ျခင္းေၾကာင့္ လာမည့္ႏွစ္တြင္ အျခားေသာ တကၠသုိလ္မ်ား၏ပညာသင္ႏွစ္ကုိ တုိးျမႇင့္သတ္မွတ္မည့္ အလားအလာရွိေနသည္။
တကၠသုိလ္ပညာသင္ႏွစ္ မ်ားကုိ လြန္ခဲ့သည့္ဆယ္ႏွစ္ေက်ာ္က တစ္ႏွစ္စီေလွ်ာ့ခ်ခဲ့ၿပီးေနာက္ ယခုခ်ိန္တြင္ႏုိင္ငံတကာ တကၠသုိလ္မ်ားနည္းတူပညာသင္ႏွစ္မ်ား ျပန္လည္ သတ္မွတ္ရန္စီစဥ္ေနျခင္းျဖစ္သည္။ ယခုပညာသင္ႏွစ္မွ စတင္၍ကြန္ပ်ဳတာတကၠသုိလ္ပညာသင္ႏွစ္မ်ားကုိတစ္ႏွစ္တုိးျမႇင့္သတ္မွတ္လုိက္ျခင္းေၾကာင့္ လာမည့္ႏွစ္တြင္ အျခားေသာ တကၠသုိလ္မ်ား၏ပညာသင္ႏွစ္ကုိ တုိးျမႇင့္သတ္မွတ္မည့္ အလားအလာရွိေနသည္။
ပညာသင္ႏွစ္မ်ားတုိးျမႇင့္ ရန္
စီစဥ္ေနျခင္းသည္တကၠသုိလ္ပညာ သင္ယူေနၾကေသာေက်ာင္း သားမ်ားအတြက္
ေကာင္းက်ဳိး၊ ဆုိးက်ဳိးသက္ေရာက္မႈမ်ားရွိေနၿပီး ေက်ာင္းသားမ်ားသာမက
ပညာေရး၀န္ႀကီးဌာနအေနျဖင့္လည္းပညာေရး အသုံးစရိတ္မ်ား ပုိမုိအသုံးျပဳရန္
လုိအပ္မည္ျဖစ္သည္။
ယင္းကဲ့သုိ႔ အေျခအေနတြင္ တကၠသုိလ္ပညာသင္ႏွစ္မ်ားတုိး ျမႇင့္ရန္
အမွန္တကယ္လုိအပ္ပါ သလား၊ မည္သည့္ အေၾကာင္းရင္းေၾကာင့္
ပညာသင္ႏွစ္တုိးျမႇင့္ရ သနည္း၊ ပညာသင္ႏွစ္တုိးျမႇင့္လုိက္ျခင္းေၾကာင့္
ေက်ာင္းသားမ်ား ပညာအရည္အေသြးျမင့္ တက္လာမည္လား၊
မည္သုိ႔ေသာသင္႐ုိးၫႊန္းတမ္းႏွင့္ သင္ၾကားေရးနည္းစနစ္မ်ား ေျပာင္းလဲအသုံးျပဳ
မည္နည္း၊ လက္ေတြ႕သိပံၸခန္းမ်ားအတြက္ လုံေလာက္ေသာ ေထာက္ကူပစၥည္းမ်ား
အသုံးျပဳႏုိင္ေတာ့မည္လား၊ ေက်ာင္းသားမ်ားအတြက္အက်ဳိး ရွိေသာ
ပညာေလ့လာဆည္းပူးခ်ိန္မ်ား ပုိမုိရရွိလာေတာ့ မည္လား၊ ေက်ာင္းၿပီးခ်ိန္တြင္
အလုပ္အကုိင္ခုိင္မာမႈရွိလာမည္ လား စသည့္ေမးခြန္းေပါင္းမ်ားစြာကေက်ာင္း သား၊
မိဘႏွင့္ ပညာေရးေလ့လာသူမ်ားအတြက္စဥ္းစားစရာ ျဖစ္လာေနသည္။
တကၠသုိလ္ပညာသင္ႏွစ္ ကာလေလ်ာ့က်ေနျခင္းသည္ သင္ခန္းစာမ်ားကုိ
ျပည့္စုံစြာသင္ ၾကားႏုိင္ရန္အခ်ိန္ကန္႔ သတ္ခ်က္ရွိေနျခင္းေၾကာင့္
ပညာသင္ႏွစ္တုိးျမႇင့္ လုိက္ျခင္းသည္ ေက်ာင္းသားမ်ားအတြက္
အခ်ိန္ျပည့္ျပည့္၀၀ရရွိလာႏုိင္ေၾကာင္း တကၠသုိလ္ မ်ားတြင္
ႏွစ္ေပါင္းသုံးဆယ္ေက်ာ္ လုပ္ကုိင္ခဲ့ေသာဆရာမတစ္ဦးက သုံးသပ္သည္။
“ပညာရပ္တစ္ခုကုိ အခ်ိန္ တုိတုိနဲ႔ ျဖတ္လမ္းနည္းနဲ႔သင္တာ
ကစာမေၾကညက္ႏုိင္ဘူးေလ။ေလးႏွစ္နဲ႔သင္မွျပည့္စုံမယ့္ သင္ ႐ုိးကုိအေၾကာင္း
ေၾကာင္းေၾကာင့္ ခုႏွစ္ျဖတ္သင္ရင္ သင္႐ုိးထဲက တခ်ဳိ႕အပုိင္းေတြကုိ
ျဖတ္ေတာက္ ျပင္ဆင္ရမွာပါ။အဲ့ဒါက အရည္ အေသြးထက္ အရည္အခ်င္းကုိ
ဦးစားေပးခဲ့တာလုိ႔ ျမင္တယ္။ပညာရပ္တစ္ခုသင္တဲ့အခါမွာ အခ်ိန္ယူၿပီး
ျပည့္ျပည့္၀၀ သင္ ယူတာက အေကာင္းဆုံးပါပဲ”ဟု ၎ကသုံးသပ္သည္။
လက္ရွိခ်ိန္၌ တကၠသုိလ္ အခ်ဳိ႕တြင္ သင္ခန္းစာႏွင့္ စာသင္
ခ်ိန္မမွ်တမႈႈေၾကာင့္သင္႐ုိးၫႊန္း တမ္းၿပီးဆုံးေအာင္ သင္ၾကားရန္အခက္အခဲၾကံဳေတြ႕ေနရသည္။ထုိ႔ ေၾကာင့္ ေက်ာင္းသားမ်ားအေန
ျဖင့္သင္ခန္းစာၿပီးျပတ္ရန္ႏွင့္လက္ ေတြ႕သင္ခန္းစာမ်ားအတြက္
တကၠသုိလ္မွဆရာမမ်ားႏွင့္ ျပင္ပ သင္တန္းေက်ာင္းမ်ားမွ က်ဴရွင္ယူ၍ေလ့
လာသင္ယူေနလ်က္ရွိ ၾကသည္။
“ေက်ာင္းမွာကေတာ့ သီအုိ
ရီပဲသင္တာမ်ားတယ္။ဒါေၾကာင့္ အျပင္ကကြန္ပ်ဴတာသင္တန္းမွာ လက္ေတြ႕အသုံး
ျပဳႏုိင္ေအာင္ တက္ေနတာပါ။သင္တန္းေၾကးက ေျခာက္လကုိ (က်ပ္)သုံးသိန္းခြဲ
ေပးရတယ္”ဟု ကြန္ပ်ဳတာ တကၠ သုိလ္တြင္ ဂုဏ္ထူးတန္းတက္ ေရာက္ေနေသာေက်ာင္းသူ
တစ္ဦးကေျပာသည္။ အဆင့္ျမင့္ပညာမ်ားသင္ ၾကားပုိ႔ခ်ေနေသာ တကၠသုိလ္၊
ေကာလိပ္မ်ားတြင္ ပညာသင္ယူေနေသာ ေက်ာင္းသားမ်ားသည္အသက္ေမြး ၀မ္းေက်ာင္း
ဘာသာရပ္မွစ၍ ၀ိဇာႏွင့္ သိပံၸဘာသာရပ္မ်ားထိ ေက်ာင္းျပင္ပတြင္
က်ဳရွင္တက္ေရာက္ေနၾကသည္။
No comments:
Post a Comment